Mediteran kakav je nekad bio
Odaberite jezik
Pretraga
Business HTZ Edukacija E-marketing za tražilice  

E-marketing za tražilice


Dok smo prije desetak godina (i manje) razgovarali o uspješnim promidžbenim kampanja spominjali smo parametre poput sekundaže i frekvencije TV i radio spotova, površini oglasa u tiskanim medijima, broju „jumbo“ plakata, danas u istom kontekstu govorimo o poziciji na stranicama rezultata pretraživanja Google ili Bing tražilice.

 

Da, svijet marketinga se toliko promijenio, a dinamika promjena je i dalje strahovito velika. Tržište će oprostiti nepojavljivanje na televiziji ili radiju, ali lošu poziciju na Google-u jednostavno neće. Ovo je posebno važno u industrijama poput turizma čiji su klijenti osjetljivi, plahi i kolebljivi te su svjesni da često vode glavnu riječ u areni turističke ponude i potražnje.

 

Kako funkcioniraju tražilice, na primjeru Google-a, predstavit će ovaj edukacijski modul. Sami tijek edukacije prirodno prati nužne korake u opremanju web sjedišta svojstvima koja „vole“ tražilice, zatim kroz alate koji pomažu u optimizaciji za tražilice, te se naposljetku dolazi do alata za marketing na tražilicama i metode njihovog uspješnog korištenja.

 

Pojam SEO (Search Engine Optimization) star je koliko i same tražilice i uključuje elemente na web sjedištu koji su pod našom izravnom kontrolom, također uključuje i radnje pomoću kojih možemo utjecati i na parametre optimizacije, a nisu pod našom izravnom kontrolom.

 

Kako bi se sami edukacijski modul kvalitetnije mogao pratiti uvodni dio koncentriran je na samo funkcioniranje tražilica, navike korisnika tražilica s osvrtom na turistički segment te definiranje ciljeva optimizacije.

 

Kroz sami proces optimizacije, ovaj modul vodi od analize web sjedišta, uzimanja u obzir ključnih riječi već prilikom izrade sadržaja, „SEO friendly“ pisanje sadržaja do SEO analize i prepoznavanja te korištenja pokazatelja uspješne optimizacije. Nadalje, prolazi se kroz proces optimizacije, uključivanje korisnih alata poput Google WebMaster Toolsa, Google Trendsa, Keyword Toola, različitih alata za analizu linkova i očitanje rangiranja web sjedišta. Načini korištenja ovih alata i njihova primjena važan su dio ovog modula.

 

Pored „organskih“ rezultata na koje kroz navedene procese samo donekle možemo utjecati, same tražilice pružaju komercijalne sustave koji omogućuju bolje (istaknutije) pojavljivanje na stranicama rezultata pretraživanja. To su sustavi poput Google AdWordsa ili Bing Adsa koji će se u ovom modulu predstaviti i komparirati.

 

Zahvaljujući svojoj dominantnoj rasprostranjenosti važan dio edukacije ispunit će sustav Google AdWords. Edukacija ispočetka uvodi osnovne pojmove poput Search i Display Networka, njihove specifičnosti te se kroz opise i konkretne primjere gradi slika o funkcioniranju cijelog sustava.

Nadalje, u dijelu koji se bavi ključnim riječima prolaze se konkretne, potrebne radnje za postavljanje, vođenje i kontrolu AdWords kampanje. Ključne riječ stavljaju se u dinamički odnos s cijenama, klikovima, odredišnim stranicama te se na primjerima prikazuju pokazatelju uspješnosti i načini optimizacije kampanje.

 

Poseban edukacijski odjeljak posvećen je pozicioniranju oglasa na portalima vezanim uz turističke ponude, te specifičnostima oglasa s obzirom na tip uređaja na kojem se oglas prikazuje.

  
           
 
 

Izjava o kolačićima (Cookie policy)

Kako bismo vam pružili najbolje iskustvo naše stranice, te kako bi stranica radila ispravno, ova stranica na vaše računalo sprema malu količinu informacija (cookies - kolačići). Korištenjem stranice croatia.hr pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine funkcionalnosti Vam neće biti dostupne.

Što je kolačić?

Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići omogućuju stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Oni obično spremaju Vaše postavke i postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik, e-mail adresa ili lozinka. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internet preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici.


Isto tako nama omogućuju da mjerimo posjećenost i izvore prometa na našim web stranicama, te sukladno tome možemo poboljšati performanse na našim stranicama.

Sve informacije koje kolačići prikupljaju se akumuliraju i anonimne su, a omogućuju nam praćenje učinkovitosti stranice i ne dijele se s bilo kojim drugim subjektima.

Sve ove informacije mogu biti spremljene jedino ako Vi to omogućite - web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im Vi niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu.

Onemogućavanje kolačića

Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na našim web stranicama.

Više o kolačićima možete naći ovdje:

HTTP cookie
Cookies